Popularne

Artykuł

5 Przemyślanych sposobów pokazywania klientom twojej troski
Biznes i finanse

5 Przemyślanych sposobów pokazywania klientom twojej troski

Niezależnie od tego, czy jesteś małą firmą z garstką klientów, czy dużą korporacją, uznanie klienta jest ważnym czynnikiem. Pokazanie klientom, że ich cenisz i dziękując im za ich działalność, może w znacznym stopniu przyczynić się do stworzenia lojalności wobec marki, szczególnie jeśli znajdziesz unikalną i osobistą metodę okazania swojej wdzięczności. Oto kilka pomysłów, które skłonią Cię do myślenia:

#1. Podaruj im prezent

Każdy uwielbia dostać prezent, szczególnie taki, który jest przydatny i dobrze przemyślany. Weźmy pod uwagę kosz w czasie Bożego Narodzenia, kartę upominkową, darmową próbkę lub pudełko z ciasteczkami. Markowe prezenty firmowe mogą być również dobrze odebrane, szczególnie jeśli wybierzesz poręczny przedmiot, taki jak kubek na kawę wielokrotnego użytku, dobrej jakości długopis, USB na kluczu lub mocny parasol golfowy. Twój odbiorca będzie wdzięczny za prezent i zostanie przypomniany Twojej firmie za każdym razem, gdy z niego skorzysta.

#2. Programy VIP lub wydarzenia

Spraw, aby Twoi najlepsi klienci czuli się wyjątkowo ważni, tworząc grupę VIP lub program lojalnościowy dla klientów. Możesz zaoferować im wczesny dostęp do ekscytującego wprowadzenia na rynek nowego produktu, darmowe uaktualnienie ich usług lub specjalne zniżki. Niektóre firmy organizują imprezy VIP, aby uczcić swoich lojalnych patronów. Jeśli możesz zaskoczyć lub zachwycić swoich klientów, to jest bardziej prawdopodobne, aby powiedzieć swoim znajomym i rodzinie o swojej firmie. Pamiętaj, że słowo jest nadal najlepszym rodzajem promocji, więc wszystko, co możesz zrobić, aby zachęcić do osobistych rekomendacji jest warte zachodu.

Zobacz również:  Wskazówki i porady dotyczące urlopu rodzinnego w ramach budżetu

#3. Posłuchaj ich opinii.

Daj swoim klientom tyle możliwości, ile możesz, aby dostarczyć informacji zwrotnych, a następnie pokaż im, w jaki sposób wykorzystałeś ich wkład w poprawę jakości usług.

Spełnia to dwa cele: udoskonalenie obsługi klienta i ulepszenie produktu oraz pokazanie klientom, że ich cenisz.
Ważne jest, aby pokazać, że przywiązujesz dużą wagę do ich poglądów. Możesz osobiście skontaktować się z klientem, aby mu podziękować lub skorzystać z kampanii e-mailowych i mediów społecznościowych, aby ogłosić zmiany.

#4. Indywidualna obsługa

Od zapamiętywania nazwisk klientów po wysyłanie im odręcznie napisanych notatek z podziękowaniami, spersonalizowana usługa jest potężnym narzędziem. Wyobraź sobie, że sprawdzasz się w hotelu i znajdujesz kartę z listą bajecznych lokalnych kawiarenek śniadaniowych lub nowe miejsce na kolację, w którym możesz się wymeldować. Byłoby jeszcze potężniejsze, gdybyś zapytał przez telefon o lokalne zajęcia Zumby, a oni wydrukowali ci listę.
Duże firmy zautomatyzowały ten proces, wykorzystując muzykę, której słuchasz i tworząc listę, aby dodać wartość dodaną do doświadczenia klienta. Możesz również wykorzystać automatyzację marketingową do dostosowania informacji i ofert w oparciu o wykazane zainteresowanie klienta i historię kliknięć.

Zobacz również:  KORZYŚCI PŁYNĄCE Z NAGRADZANIA OSÓB

#5. Aktywna obsługa klienta


Silna obsługa klienta pokazuje klientom, że zależy Ci na ich zadowoleniu z produktów, a nie tylko na sprzedaży. Może to oznaczać, że można umieścić razem kilka pomocnych porównań produktów, aby pomóc klientom w podejmowaniu decyzji o zakupie na swojej stronie internetowej. Po zakupie, możesz wysyłać regularne e-maile z podpowiedziami, jak korzystać z produktu lub usługi najefektywniej i udzielać odpowiedzi na często zadawane pytania, zanim klient będzie miał szansę się zastanawiać. Istotna jest również łatwo dostępna linia obsługi klienta lub portal internetowy.

Pamiętaj, że Twoi klienci są najważniejszymi interesantami, więc poświęć trochę czasu na wzmocnienie relacji z nimi. Docenienie klienta idzie długą drogą do zapewnienia sukcesu.

Podobne artykuły