Popularne

Artykuł

Motoryzacja

Mniej sprytne samochody, większe znaczenie w świecie rzeczywistym

Mniej sprytne samochody, większe znaczenie w świecie rzeczywistym

Technologia komunikacji z samochodem jest sprytna, ale czy marki motoryzacyjne zapominają o jednym fundamentalnym elemencie w ich dążeniu do przewagi konkurencyjnej: kierowcy?
Wykazanie rzeczywistego znaczenia jest podstawowym krokiem, którego wielu producentom wydaje się brakować.
Pewna marka zainwestowała mnóstwo pieniędzy w rozwój połączonych funkcji samochodów, starając się przyciągnąć nabywców i zdobyć przewagę konkurencyjną. Ale czy ta inwestycja się opłaca? Krótko mówiąc, „nie w rzeczywistości”, zgodnie z niedawnym globalnym badaniem, w którym przeanalizowano postawy i zachowania ponad 8500 podłączonych do sieci właścicieli samochodów.
Najwyraźniej prawie połowa podłączonych właścicieli samochodów, po prostu nie ” dostają ” funkcji do ich dyspozycji. Jak wyciągnąć taki wniosek? Cóż, fakt, że większość nawet nie wiedziała, że posiada połączony samochód, sprawia, że jest to rozsądne założenie. Ponadto wielu z nich nie zdawało sobie sprawy z korzyści płynących z tej technologii i nie wiedziało, w jaki sposób mogłaby ona poprawić ich codzienne życie.
To bardzo szokujące, zwłaszcza dla producentów samochodów i dostawców podzespołów. Ale może jest to okazja dla marek motoryzacyjnych, które chcą zrobić krok wstecz i ponownie ocenić, w jaki sposób wprowadzają na rynek swoją najnowszą technikę czarodziejstwa – aby znaleźć praktyczne sposoby wyjaśnienia pozaziemskiej technologii.
Myślę, że prostota, a nie zawiłość to droga naprzód i sprowadziłam ją do czterech kluczowych punktów, aby uczynić ją prostą.

1. Znaczenie

Wydaje się, że ludzie nie potrafią sobie wyobrazić użyteczności łączności.

Zapytaj ich, czego chcą od swojego nowego samochodu, a powiedzą Ci „bezpieczeństwo” i „zużycie paliwa”. Co zaskakujące, te względy dotyczące zakupów zajmują czołowe miejsce na liście, przed „projektowaniem” i „wizerunkiem marki” oraz na długo przed „komunikacją”. Jeśli marki samochodowe mogą dokładniej powiązać technologię w swoich pojazdach z tym, w jaki sposób zwiększa to efektywność kosztową i ochronę, a następnie połączone cechy samochodu nagle stają się bardzo istotne. Nawigacja satelitarna, aktualizacje informacji o ruchu drogowym, planowanie tras, unikanie kolizji, ostrzeganie przed zjechaniem z pasa ruchu – wszystko to sprawia, że decyzje o zakupie są podejmowane bezpośrednio przez najbardziej wymagających nabywców.

2. Zrozumienie

Mogę się tu mylić, ale jeśli ktoś nie wie, że dana funkcja istnieje, nie mówiąc już o tym, jak działa i do czego służy, można bezpiecznie założyć, że jej nie użyje. Jest to prawdziwy problem dla właścicieli samochodów – nie znają oni dostępnych technologii, ponieważ nie zostali o tym poinformowani przez sprzedawcę, który sprzedał im samochód. Może technologia przeszkadza w podpisaniu umowy, kto o tym wie. W każdym razie, to znowu może być okazja pionierskiej auto marki do wykorzystania inicjatywy. Przy obecnym rozmiarze ekranów informacji o desce rozdzielczej istnieje możliwość zainstalowania w samochodzie samouczków, takich jak te, które można znaleźć w smartfonach, telewizorach i większości systemów operacyjnych na komputerach. A co z wyspecjalizowanymi guru technicznymi opartymi na salonach wystawowych, których jedynym zadaniem jest edukacja nowych właścicieli we wszystkich cudach łączności z ich samochodem? Trochę tak, jak „geniusze” w lokalnym sklepie Apple Store.

3. Zastosowanie

W nawiązaniu do poprzedniego punktu, zachęcanie do początkowego użytkowania jest kluczem do dalszego korzystania z dodatkowych funkcji pojazdu. Kiedy tak się stanie, właściciele zapoznają się z interfejsem i jego możliwościami. To sprawia, że marka samochodów jest „lepka” – właściciele rzadziej wybierają inną markę, gdy przychodzi czas na zmianę, ponieważ nie chcą się uczyć zupełnie nowego systemu. Jest to celowa bariera, z której obecnie korzystają duże firmy produkujące smartfony. O wiele łatwiej jest trzymać się tego, co znasz niż zmieniać platformy.

4. Zaufanie


Zaufanie, że obiecane korzyści zmaterializują się i okażą się przydatne, jest jednym z głównych powodów, dla których wielu właścicieli samochodów podłączonych do sieci nie miało dostępu do tych funkcji lub nie zapisało się do pakietów abonamentowych. Istnieje wyraźny brak wiary i ogromny sceptycyzm. Teraz, podczas gdy zawsze będzie grupa ludzi, która będzie ostatnia na imprezie, jeśli chodzi o innowacyjność, to okazuje się, że jest to również największa grupa ludzi. Przyspieszenie docenienia łączności na wcześniejszym etapie już podczas wyboru samochodu pomoże zmienić ich z cyników w użytkowników i zwolenników.
Połączone do sieci samochody są pełne sprytnych rzeczy, ale może marki samochodowe nie są wystarczająco sprytne w ich marketingu. Zamiast podążać za modelem „zbuduj to, a kupisz”, mają możliwość zwiększenia swojego udziału w rynku poprzez dostosowanie swoich funkcji do życia ludzi. Mniej sprytne, bardziej adekwatne, proszę.

Podobne artykuły

Dodaj komentarz

Wymagane pola są zaznaczone *