Przy dobrym planowaniu strategii marketingowej sięga po różne narzędzia. Jednym z nich model Aida, który może się bezpośrednio przełożyć na decyzje zakupowe. Jego podstawowym celem jest przyciągnięcie uwagi potencjalnego klienta, a tym samym wzbudzić zainteresowanie ofertą oraz zakończyć proces sprzedaż. Dlatego właśnie w tym wypadku w centrum wszystkich działań jest potencjalny klient, który ma z twojej oferty wybrać towary i usługi oraz za nie zapłacić. Jak więc tworzyć treści, by doprowadzić do decyzji zakupowej.
Model Aida – kiedy ważny jest potencjalny klient
To właśnie dobrze skonstruowany przekaz reklamowy jest najważniejszym aspektem wykorzystywanym przez model Aida. Przykład tego typu strategii jasno pokazuje, że w prosty sposób można zwrócić uwagę odbiorcy na konkretne produkty, usługi, a tym samym po prostu skutecznie sprzedawać. W handlu online jest to szczególnie istotne. W modelu Aida kluczowe znaczenie mają dobrze skonstruowane treści marketingowe. One są skoncentrowane na contencie – czyli odbiorcy. Generują jego zainteresowanie oraz prowadzą do finalizacji transakcji. Model Aida to nic innego jak zasady działania reklamy na konsumenta. Sam skrót jest akronimem i oznacza: Attention: przyciągnięcie uwagi; Interest: zainteresowanie produktem; Desire: wzbudzenie chęci posiadania produktu; Action: wezwanie do działania. Za twórcę tej metody uznaje się E.K Stornga i ma ona bardzo silne przełożenie na to, jak obecnie wygląda marketing internetowy.
Jak tworzyć treści w modelu Aida?
Kluczowe w modelu Aida są więc treści. Je trzeba zbudować w taki sposób, by przeprowadzić klienta przez wszystkie etapy opowieści, która ma na celu wzbudzenie zainteresowania oraz sprzedaż. Dlatego właśnie cztery milowe kroki zawsze są niezbędne, a sam rodzaj komunikatu powinien być wolny od utartych, suchych sloganów. Natomiast warto sięgnąć po spersonalizowane zwroty, wzbudzać zainteresowanie, sprawić, by klient stał się aktywnym słuchaczem zaciekawionym tym, co masz mu do powiedzenia. A to prosta droga do złożenia zamówienia.
Potencjalni klienci to zdefiniowana grupa klientów. Na tym opierają się różnego rodzaju narzędzia content marketingu. Tym samym dany produkt lub usługa muszą być rozwiązaniem problemów odbiorcy, muszą mu być do czegoś potrzebne. To ten moment, gdy warto sięgnąć po storytelling i opowiadać. To prowadzi do tego, że można podkreślić, jak wyjątkowa jest nasza oferta i jak idealnie wpisuje się w potrzeby klienta. Tu króluje język korzyści tak chętnie wykorzystywany w blogach czy w mediach społecznościowych. Na zakończenie podstawowy model Aida wzywa do działania – zapisu na warsztaty, newsletter, kupna, kontaktu.
Podobne artykuły
Dzisiejszy wybór
Moda
Czym się kierować w wyborze idealnego garnituru na ślub?
Ślub to ważne wydarzenie w życiu każdego człowieka. Ceremonii towarzyszy wizytowy ubiór, który powinien dodawać pewności siebie i sprawiać, że…
6 stylizacji idealnych na uczelnię
W przypadku uczelni również trzeba zadbać o właściwy dress code. Najlepszym rozwiązaniem będzie postawienie na ponadczasowe modele i wygodę. Na…
Minimalistyczne stylizacje na wiosnę
Wielu panów ceni sobie klasyczne rozwiązania stylizacyjne. Nic więc dziwnego, że najlepiej sprawdza się u nich minimalizm. Nie trzeba mieć…
Jakie zalety mają biustonosze sportowe?
Biustonosz sportowy jest niezbędnym elementem odzieży aktywnej dla każdej kobiety, która uprawia sport lub aktywność fizyczną. Zapewnia on wsparcie, komfort…
Damski pasek do spodni – jakie modele wybierać i jak je efektownie nosić?
Oprócz tego, że dobrze podtrzymuje spodnie, ma ogromną wartość dekoracyjną, dlatego kobiety chętnie go noszą. Rewelacyjnie akcentuje kibić, podkreślając kobiece…