Wygrywać lubi każdy z nas. Wielu z nas, barnie udział w quizach czy konkursach, po prostu sprawia przyjemność, a gdy możemy jeszcze liczyć na benefity z tego płynące – tym lepiej. Jeśli prowadzisz firmę, możesz w ramach promocji działalności, zorganizować konkurs dla swoich klientów czy pracowników. Co jednak warto zaoferować? Jak wygląda taki konkurs od strony prawnej? Dlaczego karty przedpłacowe to świetne rozwiązanie?
Konkurs a prawo
Wygrywanie w konkursach sprawia radość, o ile nie wiąże się z dodatkowymi warunkami. Zgodnie z polskim prawem, a dokładniej ustawą o podatku dochodowym, pobierany jest podatek w wysokości 10% od wygranej nagrody. Na szczęście, nie dotyczy to jednak wszystkich przypadków. Jeśli mowa o konkursie publicznym oraz nagrodzie poniżej 2000zł wartości – podatek ten nie obowiązuje. Co jednak oznacza konkurs publiczny? Tu już sprawa dotyczy głównie organizatora.
Definicja samego konkursu wskazuje, że jest on losowy, posiada odrębny regulamin, zapewnia elementy współzawodnictwa między uczestnikami, zawiera jasne zadanie konkursowe i opisane zasady, posiada określoną nagrodę. Natomiast konkurs publiczny dotyczy dziedzin nauki, sztuki, kultury, dziennikarstwa i sportu oraz organizowany jest oraz emitowany przez masowe środki przekazu. Są to m.in. radio, telewizja, gazeta czy portal internetowy np. facebook.
Nagrody w konkursach – co wybrać?
W ostatnich latach, tzw. karty premiowe czy też karty przedpłacowe, stały się dość popularnym i lubianym przez konsumentów produktem. Jeśli zatem organizujesz konkurs, aby wypromować swoje przedsiębiorstwo, możesz skorzystać z różnych opcji wyboru nagrody.
Zawsze możesz wybrać nagrody rzeczowe np. specjalnie kupione i pożądane gadżety jak np. słuchawki bluetooth, głośnik, tablet itd. Wiąże się to jednak zarówno z koniecznością opłaty podatku przez wygranego, jak również z pewnym ograniczonym zainteresowaniem. Nie każdy bowiem chciałby wygrać akurat zaproponowany przez ciebie gadżet.
Tu sprawdza się zasada, że najlepszy prezent to pieniądze. pozwalają one kupić nam to, czego sami chcemy czy potrzebujemy. Tymczasem karty premiowe to rodzaj karty upominkowej o konkretnej wartości, za którą uczestnik może kupić, co tylko zechce, z sieci sklepów współpracujących, zazwyczaj powszechnie znanych.
Sodexo – dlaczego warto?
Karty premiowe Sodexo to nagroda, którą lubi większość respondentów. Do tej pory, była ona bardzo dobrze znana, jako produkt dla zatrudnionych pracowników. Dzięki niej, mogłeś – jako pracodawca – zaoferować pracownikom benefity z okazji np. świąt.
Obecnie, możesz także skorzystać z karty premiowej jako formy nagrody w konkursie. Karta taka to szeroki wybór usług i produktów do wyboru, duża sieć sklepów współpracujących, a także spora wygoda i możliwość zakupu karty o określonej przez ciebie wartości.
Pamiętaj, że ludzie zwykle lubią taki rodzaj nagrody, gdyż daje im ona wiele wolności wyboru. Zdecydowanie warto się nią zainteresować.
Jeśli chcesz dowiedzieć się o niej więcej, zapraszamy na stronę https://www.sodexo.pl/lojalnosc-i-motywacja-w-biznesie/nagrody-w-konkursach/
Podobne artykuły
Dzisiejszy wybór
Moda
Śniegowce Hunter Pro – Twój klucz do komfortu w zimowych warunkach!
Zima nadchodzi, a razem z nią wyzwania związane z chodzeniem po zaśnieżonych, śliskich powierzchniach. Czy wiesz, że istnieje rozwiązanie, które…
Czy warto inwestować w koszulki Fruit of the Loom?
Kiedy mówimy o wysokiej jakości odzieży, pojawia się pytanie o kryteria, które decydują o takiej ocenie. Często spotykane w dyskusjach…
Czółenka na niskim obcasie – elegancja i komfort w jednym!
Marzysz o stylowym obuwiu, które zapewni Ci zarówno elegancję, jak i wygodę na co dzień? Wygodne czółenka na niskim obcasie…
Jak wybrać idealny damski portfel?
Wybór idealnego damskiego portfela może być trudnym zadaniem, biorąc pod uwagę różnorodność dostępnych opcji. Jednak kluczowymi czynnikami, na które warto…
Jeansy damskie z wysokim stanem – jak dobrać fason do sylwetki?
Jeansy damskie z wysokim stanem to jedne z najmodniejszych fasonów w ostatnim czasie. Ich zaletą jest nie tylko stylowy wygląd,…